انصاری:
بیشترین دلیل آلودگی هوای تهران مازوت نیست
گل سپید: به گزارش گل سپید، رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: نقش ذرات معلق در هوای تهران به منابع متحرک برمی گردد که سهم 5۸ درصدی دارد بدین جهت باید تمرکز بر روی خروج خودرو های فرسوده باشد.
به گزارش گل سپید به نقل از مهر، شینا انصاری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید، اظهارداشت: بین اقتصاد و محیط زیست باید پیوندی برقرار شود. تا آن زمان که نگاه اقتصادی نداشته باشیم نمی توانیم مدیریت اصولی محیط زیست را بعنوان مثال در مدیریت پسماند داشته باشیم. وی بیان داشت: تلاش می نماییم در جلسه بودجه سال آینده ضمن ارتقای حفاظت و پایش محیط زیست و استفاده از ظرفیتهای مشارکتی مردم بتوانیم سهم محیط زیست از بودجه عمومی را افزایش دهیم. وی ادامه داد: تکالیف سازمان با منابع انسانی و مالی آن تناسب ندارد، تعداد خودرو های عملیاتی در مناطق چهارگانه ۸۰۰ دستگاه است این در حالیست که وسعت مناطق حفاظت شده بالاتر از ۱۹ میلیون هکتار است علاوه بر آن ۵۰ درصد پست های سازمان بلاتصدی است. انصاری اشاره کرد: به ازای ۶۷۰ صنعت یک کارشناس پایش وجود دارد که تعداد صنایع در شهرهای صنعتی بالاتر از این است. در سطح حفاظتی سهم هر محیط بان ۷ برابر استاندارد جهانی است. انصاری اظهار داشت: بر موضوع سوخت نظارت خواهیم داشت. تصمیم گرفتیم در سازمان حفاظت محیط زیست بر موضوع سوخت نظارت داشته باشیم و پایش های سوخت را بصورت فصلی مجدداً شروع نماییم. قرار نبود که با توقف مازوت سوزی در سه نیروگاه، آلودگی هوای تهران هم کاهش یابد رییس سازمان حفاظت محیط زیست به توقف مازوت سوزی در سه نیروگاه اشاره نمود و اضافه کرد: قرار نبود که با توقف مازوت سوزی در سه نیروگاه، آلودگی هوای تهران هم کم شود چون منابع انتشار آلایندگی در کلانشهرها متفاوت می باشد و برمبنای همان هم تصمیم می گیریم. وی اظهارداشت: منبع تصمیم گیری ما سیاهه انتشار آلایندگی است بدین سبب نقش مازوت در هوای سه کلانشهری که مازوت سوزی در آنها متوقف گردید محرز بود، نقش ذرات معلق در هوای تهران به منابع متحرک بر می گردد که سهم ۵۸ درصدی دارد بدین جهت باید تمرکز بر روی خروج خودرو های فرسوده باشد. وی افزود: بدین سبب اولویت در تهران و شهری مانند مشهد منابع متحرک ازجمله اسقاط و نوسازی خودرو های فرسوده و توسعه حمل و نقل عمومی است. متأسفانه نسبت اسقاط به تولید بسیار ناچیز بود حتی اسقاط موتورسیکلت های فرسوده صفر بود در حالی که ۲ تا سه برابر خودرو آلودگی به همراه دارد. جزئیاتی از فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه انصاری اظهار داشت: در حوزه فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه تا کنون چندین جلسه با معاون اول رییس جمهور داشتیم که در آن بر لزوم بازبینی در ساختار و برخی تصمیمات و مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید و یک سری پیشنهادات را مطرح کردیم. معاون رییس جمهور اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بدنبال بازبینی در ساختار و تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه است. معتقدیم که ساختار باید مثل قبل به روند ملی برگردد و تنها آذربایجان غربی نمی تواند مشکلات دریاچه ارومیه را حل کند. رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: البته ستاد احیا دریاچه ارومیه اقدامات خوبی را نیز در عرصه نرم افزاری و سخت افزازی انجام داده اما بنظر می رسد این اقدامات خصوصاً در بحث کشاورزی کافی بود چون در غیر این صورت حالا شرایط دریاچه بهتر از امروز بود. انصاری توضیح داد: طبق آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه، ستاد احیای دریاچه ارومیه تا حالا ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده و اعداد دیگری که بعضاً در رسانه گفته می شود، درست نیست. خبر درحال تکمیل است.
منبع: گل سپید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب