دادستان شوشتر:

قانون هوای پاک در برداشت محصول نیشکر رعایت شود

قانون هوای پاک در برداشت محصول نیشکر رعایت شود گل سپید: دادستان عمومی و انقلاب شوشتر درباب پیش گیری از آلودگی هوای ناشی از برداشت نیشکر، تذکرات لازم را به مسئولان شرکت کشت و صنعت کارون اعلام نمود.


به گزارش گل سپید به نقل از مهر، مهدی امیری قبل از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق عامه که با موضوع هوای پاک برگزار گردید، اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش کشاورزان درباب مضرات ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی اقدام و نظارت لازم را بر این امر داشته باشد.
وی اضافه کرد: باتوجه به فصل برداشت نیشکر، شرکت کشت و صنعت کارون نیز در زمان بندی و با انجام کار تحقیقاتی، اقدامات لازم را بمنظور پیش گیری از آلودگی هوا انجام و با برداشت سبز، از آلودگی هوا پیشگیری کند.
امیری از اداره کل محیط زیست استان خواست تا به عنوان دستگاه ناظر در رابطه با آلودگی هوا و بمنظور سنجش آلودگی هوا، نصب دستگاه مربوطه را پیگیری کند.
دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اظهار داشت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی بعد از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می شود و در موارد استثنایی که آتش زدن نباتات یا بقایای گیاهی تنها راه دفع آفات و بیماریها و آلودگی های گیاهی باشد، برمبنای شرایطی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و با تأیید سازمان تدوین و ابلاغ می شود، اقدام می شود.


منبع:

1403/07/30
09:13:59
5.0 / 5
13
تگهای خبر: آلودگی , دستگاه , شركت , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه