در گفت وگو با گل سپید مطرح شد؛

صدور بیش از اندازه مجوز معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع اصفهان است

صدور بیش از اندازه مجوز معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع اصفهان است به گزارش گل سپید، مدیرعامل اتحادیه مرتعداران استان اصفهان اظهار داشت: صدور بیش از اندازه مجوز برای معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع و مرتعداری در این استان است.



صفر علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر با صدور بیش از اندازه مجوز معادن مشکلات فراوانی برای مراتع و به تبع مرتعداران به وجود آمده است.
وی افزود: نیاز به بررسی دارد که در ارتباط با صدور بیش از اندازه مجوز معادن آیا نظر مسئولان منابع طبیعی نادیده گرفته می شود و یا این که کم کاری از طرف متولی اصلی صیانت از مراتع یعنی اداره منابع طبیعی بوده و این درحالی است که مسئولان این سازمان در استان، مشکل اصلی را ماده ۲۴ قانون صنعت و معدن درباب معادن عنوان می کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرتعداران استان اصفهان با اعلان اینکه مرتعداران ما خصوصاً در شهرستان شهرضا از گسترش قارچ گونه معادن بسیار ناراضی هستند، اظهار داشت: در منطقه شادیان شهرضا چندین معدن در کنار هم مشغول فعالیت هستند که هیچ توجهی به پوشش گیاهی آن منطقه، وجود دامداران و مراتع و… نشده است و هر روز عبور ماشین آلات سنگین از این مراتع و گردوخاک ناشی از آن، هم گیاهان منطقه را به نابودی کشانده و هم عرصه را از بین برده است.
علیمردانی اضافه کرد: انفجارهای گاه و بیگاه این معاون تا کیلومترها آلودگی صوتی برای ساکنان به وجود می آورد و کوه هایی را از بین می برد که برشمردن مزایای وجود آنها برای مردم و شهرستان شهرضا در این مجال نمی گنجد.
وی با ابراز گلایه از این که چرا مسئولان محلی، تنها به اشتغالزایی و درآمدزایی از محل توسعه معادن دلخوش کرده و از معایب و اثرات مخرب وجود آنها غافل هستند، اشاره کرد: باید توجه داشت که از بین بردن مراتع و پوشش گیاهی، به تبع آن کوچ دامداران از آن منطقه و اثرات مخرب دیگری را بدنبال دارد و بدین جهت لازم است که مسئولان محلی و متولیان منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت، قبل از آنکه اتفاق ناگواری رخ دهد در صدور اینطور مجوزها تأمل بیشتری به خرج دهند تا شاهد ایجاد چندین معدن در یک منطقه مرتعی نباشیم.

1403/07/26
14:02:17
5.0 / 5
18
تگهای خبر: آلودگی , خاك , سنگ , گونه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه