اولتیماتوم 3ماهه دادستان اصفهان برای رفع بوی بد در کارخانه پسماند

اولتیماتوم 3ماهه دادستان اصفهان برای رفع بوی بد در کارخانه پسماند گل سپید: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برای بهسازی کارخانه پسماند شهرداری و رفع بوی نامطلوبی که به سبب تلنبار زباله های شهری ایجاد شده، اولتیماتوم سه ماهه تعیین کرد.



به گزارش گل سپید به نقل از مهر، سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن بازدید سه ساعته از مرکز جامع جمع آوری پسماند و کارخانه بازیافت شهرداری اصفهان عنوان کرد: با عنایت به وجود راه های مواصلاتی و آرامستان باغ رضوان در اطراف این سایت و انتشار بوی نامطلوبی که موجب نارضایتی خیلی از شهروندان شده است، پس به معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دستور داد طی سه ماه اقدامات لازم جهت بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب صورت گیرد.
موسویان تصریح کرد: رهاسازی و تلنبار کردن پسماندهای شهری در سایت های زباله یکی از چالش های محیط زیستی خطرآفرین است که شهرداران و متولیان پسماند بر طبق تکالیف قانونی مصرح در قانون پسماند، اقدامات لازم را انجام داده و در صورت عدم رعایت، دستگاه قضائی استان قاطعانه برخورد خواهد نمود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اضافه کرد: با عنایت به تراکم و رسوب زباله ها در کارخانه بازیافت، این میزان زباله منجر به تولید شیرابه می شود و در صورت عدم مدیریت درست علاوه بر داشتن برخی عوارض، یکی از منابع بوی بد در محیط به شمار می آید ازاین رو تسریع در هوادهی و دفع زباله های رسوبی و همین طور استفاده از تصفیه خانه شیرابه پسماند شهری برای کاهش بوی بد و مشکلات زیست محیطی ضروری می باشد.
وی با اشاره به اینکه در صورت سرمایه گذاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی این زباله ها می تواند منبع ارزشمندی برای تولید ثروت و نیز تولید انرژی های تجدید پذیر باشد اضافه کرد: در این حوزه استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در پروسه بازیافت و دفع پسماندها ضروری به نظر می آید.
موسویان، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد تفکیک پسماندها را مهم برشمرد و اظهار نمود: این امر با مشارکت و تعامل تمام دستگاههای اجرائی مرتبط امکان پذیر و قابل تحقق است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، محافظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی دستگاه قضائی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان دانست و تصریح کرد: دستگاه قضائی در جهت احیای حقوق عامه و تامین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.


منبع:

1403/04/06
20:00:10
5.0 / 5
281
تگهای خبر: باغ , دانش , دستگاه , زباله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه