استاندار خوزستان خبر داد؛

امضای قرارداد ۵۴ هزار هکتار طرح زراعت چوب در خوزستان

امضای قرارداد ۵۴ هزار هکتار طرح زراعت چوب در خوزستان به گزارش گل سپید، استاندار خوزستان اظهار داشت: بیش از 54 هزار هکتار طرح زراعت چوب در استان به امضای قرارداد رسیده است.



به گزارش گل سپید به نقل از مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه دوشنبه در نشست بررسی اجرای طرح زراعت چوب استان اضافه کرد: برای حدود ۱۲۹ هزار هکتار از اراضی طرح زراعت چوب از طرف تشکل ها، تعاونی ها و گروههای مردمی درخواست داده شده که ۵۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از این رقم برای تولید کاغذ، ام دی اف و سایر محصولات مرتبط به قراداد رسیده است.
وی اضافه کرد: طرح زراعت چوب بصورت جدی درحال پیگیری است؛ باتوجه به آلایندگی های صنایع نفتی، پتروشیمی و دیگر شرکتها در استان نیاز به کشت درخت داریم.
استاندار خوزستان اظهار داشت: اساس تحقیقات انجام شده بنا شد کشت گونه درخت اکالیپتوس در قالب طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار قرار گیرد که طبق آمار راستی آزمایی شده تا کنون هفت هزار هکتار به کشت رسیده است.
حسینی محراب بیان کرد: ۳۰ میلیون اصله اکالیپتوس در نهالستان ها تولید شده است و ۱۲ میلیون از آن در حوزه های مختلف کشت شده که هفت میلیون از آن با هدف زراعت چوب و پنج میلیون دیگر نیز با هدف جنگل کاری کشت شده است که می تواند نقش به سزایی در حفظ و یا بهبود کیفیت هوای استان داشته باشد.
وی اظهار داشت: مسئولیت صنایع نفت، پتروشیمی، نیشکر و … در این طرح سنگین است و باید بصورت جدی در نهال کاری ورود داشته باشند؛ قراردادهایی با برخی صنایع منعقد شده که هر یک ۲۰ میلیون درخت تهیه و یا کشت کنند.
استاندار خوزستان عنوان کرد: پتروشیمی ماهشهر نیز طرح خوبی برای کشت درخت های حرا در خورها در دستور کار دارد که مزایای خیلی از لحاظ گردشگری و محیط زیست بدنبال خواهد داشت.
حسینی محراب اضافه کرد: بمنظور رفع نگرانی ها درباب تامین آب مورد نیاز اجرای این طرح تفاهم نامه ای بین سازمان آب و برق و سازمان منابع طبیعی برای تامین آب این درختان به امضا رسیده است.


منبع:

1403/03/08
15:52:40
5.0 / 5
262
تگهای خبر: آب , جنگل , سنگ , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
گل سپید
golesepid.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل سپید محفوظ است

گل سپید

گل و گیاه