ظرفیت شارژ تاکسی های برقی به ۱۰ هزار دستگاه می رسد
به گزارش گل سپید، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار داشت: هدف ما این است که تا آخر سال، در صورت تامین برق کافی، بتوانیم ظرفیت شارژ تاکسی های برقی را به 10 هزار دستگاه برسانیم.
به گزارش گل سپید به نقل از مهر، عصر امروز در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در معاونت اجرائی رییس جمهور برگزار گردید، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، به بررسی مشکلات آلودگی هوا و نقش تاکسی ها در این بحران پرداخت. وی با اشاره به این که بحث آلودگی هوا را نمی توان بدون توجه به حمل و نقل عمومی حل کرد، تاکید کرد: شهرداری تهران زمانی که وارد این عرصه شد، توانست ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۸ درصد عرضه نماید. وی با مقایسه اقدامات انجام شده در تهران با کشورهایی که سابقه بیشتری در مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی دارند، اظهار داشت: در بعضی کشورها، دولت ها تا ۶۰ درصد از هزینه های خودرو های جدید را پرداخت کرده اند؛ در صورتیکه در ایران، چنین حمایتی بطور کامل محقق نشده است. هم اکنون، ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تهران وجود دارد و ۱۰ هزار دستگاه دیگر نیز در مرز فرسودگی قرار دارند. این آمار نشان دهنده نیاز جدی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی پایتخت است. مالکی با اشاره به قیمت بالای خودرو های جدید اظهار داشت: قیمت ون های جدید به ۲ میلیارد تومان و سورن به ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است، در صورتیکه خودرو های برقی حدودا دو برابر این قیمت را دارند. دولت تا حالا برای نوسازی ۶۰ هزار دستگاه تاکسی حمایت هایی را ارائه کرده، اما هنوز ۵۰ هزار دستگاه دیگر نیاز به جایگزینی دارند که برای این هدف، حمایت های بیشتری از طرف دولت و شهرداری لازم است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش زیرساخت های شارژ تاکسی های برقی در پایتخت اشاره نمود و اظهار داشت: شهرداری تهران تا حالا در ۱۷ نقطه شهر ایستگاه های شارژ به وجود آورده است و هم اکنون، امکان شارژ برای ۵ هزار خودروی برقی فراهم گشته است. اما هدف این است که تا آخر سال، در صورت تامین برق کافی، بتوانیم ظرفیت شارژ تاکسی های برقی را به ۱۰ هزار دستگاه برسانیم. ایشان سپس با اشاره به تجربه کشور چین در گسترش زیرساخت های شارژ خودرو های برقی اظهار داشت: در چین، روند ایجاد ایستگاه های شارژ به سوی منازل رفته است و اگر این مدل در تهران اجرائی شود، می توان ۶ هزار دستگاه تاکسی برقی را بصورت تعرفه برق خانگی شارژ کرد. یکی از دغدغه های اصلی برای توسعه تاکسی های برقی، تامین برق کافی و ایجاد زیرساخت های ضروری جهت شارژ این خودروهاست که بدون حمایت های بیشتر، امکان توسعه این ناوگان به صورت گسترده وجود نخواهد داشت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب